Sytuacja w branży TSL odzwierciedla problemy, z którymi zmaga się cały sektor usługowy. Bezrobocie jest najniższe w historii kraju i zarazem jednym z najniższych w UE. Wzrost wynagrodzeń przy malejących zasobach wywiera silną presję na pracodawców, podczas gdy już 2 lata temu PWC alarmował o niedoborze ponad 100 tys. kierowców w Polsce.
POLECAMY
Prognozy nie są optymistyczne i przewidują wzrost tej liczby nawet o 50% w najbliższych latach. Branża nie jest wystarczająco zasilana młodymi pracownikami, praktycznie nie istnieje zaplecze szkoleniowe, jakim niegdyś była dla przyszłych kierowców zasadnicza służba wojskowa - wyjaśnia Tomasz Pyka, chief commercial officer North&East Europe w DB Schenker.
Brak kierowców to jednak nie jedyny problem dla pracodawców. Widoczny jest również masowy exodus młodych ludzi do innych zawodów. Praca w logistyce jest wymagająca i nie należy do łatwych. Wielu pracowników wybiera inne, bardziej atrakcyjne z ich punktu widzenia ścieżki kariery.
Dla branży TSL wyzwaniem jest także fakt, że w pobliżu najbardziej popularnych lokalizacji logistycznych stopa bezrobocia oscyluje koło zera - mamy tu bowiem do czynienia z kumulacją inwestycji. Perspektywa bliskiego przejścia na emeryturę dużej części aktywnych pracowników także nie pozwala na większy optymi...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!