Dołącz do czytelników
Brak wyników

OPERATORZY LOGISTYCZNI

18 września 2017

Tam, gdzie online staje się offline, czyli logistyka w e-sklepie

40
Najczęściej e-sklepy udostępniają kupującym jedynie dwie metody dostawy. Klienci najchętniej wybierają kuriera, ale wciąż mocno trzymają się listy polecone - wynika z danych platformy Shoper.

Choć w sklepie internetowym proces zakupowy odbywa się online, o satysfakcji klienta decyduje jego offline’owe doświadczenie z produktem. Szybka i tania dostawa jest coraz ważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowej przez e-klienta. W logistykę i dystrybucję inwestują duże podmioty, wystarczy przytoczyć przykład nowych, nowoczesnych magazynów Amazonu, Wallmartu czy Zalando. W kierunku własnych usług transportowych zmierza prawdopodobnie również Allegro. 

Mniejsi sprzedawcy szukają sposobów na optymalizację logistyki w sklepie. Sprzedają m.in. w modelu dropshippingowym, w którym magazynowanie i wysyłanie zamówień przerzucone jest na hurtownię lub korzystają z dostosowanych do nich magazynów wynajmowanych na metry. Wprowadzają także różne metody dostawy.

Dostępne metody dostawy

Platforma Shoper sprawdziła, jak e-sklepy dostosowują systemy dostaw do potrzeb klientów. Według danych pochodzących z ponad 10 tys. sklepów, kupujący w internecie najczęściej muszą wybierać spośród dwóch metod dostawy. Tyle opcji udostępnia największa część, bo 23 proc. sklepów. Nadal co piąty sprzedawca nie pozostawia wyboru kupującym, oferując tylko jeden sposób dostawy. Ta grupa sklepów od lat maleje, ale bardzo powoli - w porównaniu do zeszłego roku jedynie o 1 punkt procentowy. Porównywalna część sklepów umożliwia...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy