Dołącz do czytelników
Brak wyników

OPERATORZY LOGISTYCZNI

19 kwietnia 2018

Poczta Polska ze wzrostem przychodów

98
Dodatni wynik finansowy firmy pomimo trudnych uwarunkowań rynkowych oraz wymagań społecznych i biznesowych, wynikających m.in. ze statusu operatora wyznaczonego.

W ubiegłym roku przychody Poczty Polskiej były o 553 mln wyższe niż w 2016 r. i wyniosły prawie 6 mld zł. Wynik brutto firmy wzrósł w tym czasie o 66,6 mln zł. Sytuacja finansowa Poczty jest stabilna, pomimo wyzwań rynkowych i wewnętrznych, jakie stoją przed Spółką oraz wysokich kosztów niezbędnych inwestycji  -  w kapitał ludzki, infrastrukturę logistyczną i IT.

POLECAMY

Wyraźne przełamanie trendu spadkowego 

Przez kilka ostatnich lat Poczta Polska notowała systematyczny spadek przychodów, związany m.in. z rozwojem e-substytucji (w ciągu ostatnich 8 lat to 25% spadek wolumenów przesyłek listowych w Europie), silną konkurencją na rynku usług paczkowych i kurierskich, obowiązkiem zapewnienia powszechnego dostępu do usług pocztowych dla wszystkich obywateli, wynikającym z obowiązków operatora wyznaczonego oraz brakiem wystarczających inwestycji, niezbędnych do unowocześnienia firmy.

W 2017 r. przychody Poczty Polskiej wzrosły we wszystkich obszarach działalności firmy, łącznie o ok. 10% (553 mln), wynik brutto o 66,6 mln. Takie wyniki to skutek m.in. nowych kontraktów biznesowych, wzrostu przychodów z usług listowych oraz usług paczkowo-kurierskich, obniżenia kosztów operacyjnych oraz pozyskiwania nowych i odzyskiwania utraconych klientów.  

Ubiegłoroczne wyniki Poczty Polskiej, to zdecydowane odwrócenie trendu spadkowego. Są one dowodem na to, że strategia rozwoju firmy, którą obraliśmy jest właściwa. Pomimo trudnych wyzwań z jakimi mierzy się firma - czasochłonne i skomplikowane ze względu na skalę wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych i silnej międzynarodowej konkurencji – w ubiegłym roku do firmy wpłynęło znacznie więcej pieniędzy niż w poprzednich  latach. Jestem przekonany, że utrzymanie porównywalnego wzrostu przychodów, to realny cel także na ten rok - mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.  

Silny gracz na rynku usług KEP 

W 2017 roku przyjęta została także nowa koncepcja rozwoju sieci logistycznej, dopasowana  do rosnącej liczby paczek krajowych i zagranicznych. Jej głównym elementem będzie centralny węzeł logistyczny zintegrowany z infrastrukturą transportową kraju. 

W ubiegłym roku Poczta Polska doręczyła 120 mln paczek i przesyłek eCommerce i uzyskała 18% udział w rynku paczek pod względem ich liczby. W ciągu ostatnich pięciu lat (2012-2017 r.) przychody Poczty Polskiej, uzyskiwane z usług kurierskich, rosły szybciej niż dynamika wzrostów rynkowych.  

Rosnące wolumeny i przychody w obszarze przesyłek kurierskich wynikają z rozwoju rynku eCommerce, zmiany oferty produktowej (Paczka+) oraz wdrożenia udogodnień, dostosowanych do potrzeb i wymagań klientów, takich jak rosnąca sieć partnerskich punktów odbioru pr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy