Czy leci z nami pilot? Logistyka a jakość… spotkań (cz. II)

MENEDŻER

Co ma ze sobą wspólnego pilot samolotu i prowadzący spotkanie? Jak zwiększyć zaangażowanie uczestników spotkania, pozyskać „ambasadorów” rozwiązania i radzić sobie z „idea killerami”? O tym w drugim artykule cyklu poświęconego efektywnym spotkaniom.

Lubię tenis stołowy. Mam kolegę, sąsiada, z którym uwielbiam grać. Na początku naszej znajomości trochę mnie dziwiło, że nie zawsze może się umówić o normalnych godzinach. Najczęściej umawialiśmy się SMS-ami. Chciałem się z nim spotkać we wtorek o 19:00, odpisywał, że jest w pracy. Pytałem o sobotę rano – podobnie. Jak idzie się pograć, to niekoniecznie człowiek pyta o pracę. Lubię w sporcie to, że nie liczy się status, to, co się robi w pracy, tylko umiejętności sportowe. Jednakże wobec częstej niedostępności w końcu zapytałem: „Grzesiek, Ty chyba dużo pracujesz, patrząc na nasze ostatnie próby umówienia się. Co Ty właściwie robisz?”. Grzegorz uśmiechnął się i odpowiedział: „Jestem pilotem w Locie”.

Pilot samolotu ma dwa główne zadania. Lecieć odpowiednią trasą i panować nad samolotem. Prowadzący spotkanie podobnie, powinien zwracać uwagę na dwie rzeczy: na tematy, które mają być poruszane na spotkaniu, oraz na zachowania uczestników. 

Na początku zebrania osoba prowadząca spotkanie powinna wyjaśnić, jaki jest oczekiwany rezultat całego spotkania i poszczególnych punktów agendy. Czy chodzi o przekazanie informacji, czy podjęcie decyzji, czy może zgłębienie problemu i znalezie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy